Campanie
Campania ”Cu diabetul nu te joci”, inițiată de Forumul Român de Diabet, urmărește să crescă nivelul de conștientizare a diabetului de tip 2 și a gravității consecințelor sale, astfel încât oamenii să fie mult mai atenți la schimbările de viață pe care le pot face pentru a preveni instalarea bolii.
Campania ”Cu diabetul nu te joci” se derulează în social media (Facebook și Instagram) și se adresează populației active urbane, între 25 – 45 de ani, expusă la ritmuri și stiluri de viață deseori dezordonate.
Pentru că ”frica păzește pepenii”, campania se axează în principal pe relevarea efectelor devastatoare ale acestei boli.
Mesajul principal al campaniei: diabetul este o boală gravă, pe care o poți preveni doar dacă o iei cu adevărat în considerare. Printr-un stil de viață echilibrat și sănătos, alături de vizite periodice la medic, diabetul poate fi prevenit.
De ce e nevoie de o campanie de conștientizare:
- România este devastată de diabet, o ”epidemie” despre care nu se vorbește suficient de mult: 1 din 10 persoane suferă de această boală, iar 3 din 10 persoane au prediabet, forma incipientă a diabetului.
- Din 785.000 de persoane care se estimează că au diabet, doar jumătate sunt diagnosticate.
- 7 din 10 persoane cu prevalență pentru diabet de tip 2 au fost diagnosticate adesea în stadii avansate ale bolii.
- 100.000 de persoane diagnosticate cu diabet au fost internate cel puțin o dată în ultimul an pentru complicații : afecțiuni cardiace sau cardio vasculare, renale, pierderea vederii sau amputarea membrelor inferioare.
- Organizația Mondială a Sănătății plasează persoanele cu diabet în prima categorie de risc în contextul pandemiei cu COVID-19: în caz de infectare, diabetul crește riscul unei evoluții severe a COVID-19 și a complicațiilor diabetice. 30% dintre persoanele decedate în urma COVID-19 sufereau și de această condiție medicală.